Model Creightona (CrMS) jest jedynym na świecie modelem rozpoznawania płodności, który współpracuje ściśle z naturalnym cyklem miesiączkowym kobiety. Niesie ze sobą wielkie możliwości związane z monitorowaniem, podtrzymywaniem i ocenianiem zdrowia rozrodczego i ginekologicznego kobiety. CrMS stał się podstawą nowej gałęzi medycyny NaProTechnology.
W CrMS wykorzystywany jest uniwersalny język stosowany przez kobiety na całym świecie. Dzięki tej standaryzacji system ten jest obiektywny. Polega głównie na obserwacji biowskaźników, które są drogą do zrozumienia płodności kobiety i małżeństwa. Biomarkery mówią, kiedy małżeństwo jest płodne, a kiedy nie. Pozwalają wyznaczyć najlepszy moment na poczęcie dziecka lub też odłożyć je w czasie.
Dzięki bardzo prostym i niewymagającym zbyt wiele czasu obserwacjom kobieta może z dużą skutecznością wykryć różnego rodzaju nieprawidłowości
w funkcjonowaniu jej układu rozrodczego. Jest to system szczególnie polecany kobietom i małżeństwom, które mają problemy z płodnością, ale może być również stosowany z powodzeniem przez wszystkie kobiety od okresu dojrzewania aż po menopauzę zarówno w celu unikania, jak i planowania poczęcia. Mogą go stosować kobiety z cyklami regularnymi, nieregularnymi, w stanach bezowulacyjnych, podczas karmienia piersią, po odstawieniu pigułek antykoncepcyjnych itd.
Zalety CrMS to bezpieczeństwo (nie ma skutków ubocznych), wiarygodność, łatwość uczenia się i interpretacji modelu, uniwersalność. System jest dostosowany do indywidualnych potrzeb kobiety i małżeństwa.
CrMS to system na miarę Twoich potrzeb!
Nauka Modelu Creightona rozpoczyna się od udziału w spotkaniu wprowadzającym, które jest obowiązkowe dla osób pragnących podjąć leczenie niepłodności za pomocą NaProTechnology. Spotkanie trwa ok. godziny i ma na celu wprowadzenie zainteresowanych w zagadnienia związane z tematyką The Creighton Model FertilityCare System. Rzeczywista nauka CrMS rozpoczyna się na spotkaniach indywidualnych, na których instruktor może wyjść naprzeciw potrzebom każdej pary i dostosować system do indywidualnych potrzeb pacjentów. W pierwszym roku nauki zaplanowane jest osiem spotkań, z których pierwsze pięć odbywa się w przeciągu trzech miesięcy prowadzenia obserwacji. Kolejne trzy spotkania przeprowadzane są w ciągu następnych dziewięciu miesięcy.